Hamulce.Martec.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
727 001 105
Strona główna1 » Poradniki

Wyszukaj Hamulce

Kontakt

  • MARTEC Hamulce
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:727 001 105
    lub 14 656 3646
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Poradniki

Historia tarczą hamulcową się toczy - czyli o początkach tarcz słów kilka

24-09-2019
Tarcze hamulcowe zbudowane są z żeliwa. Jest to najodpowiedniejszy budulec tarcz ze względu na wytrzymałość cieplną tego materiału oraz łatwość produkcji odlewów. Od lat próbuje się szukać zamiennika dla żeliwa, ale są to próby, które sprawdzają się na razie tylko w sportach motorowych. Nadal 99% samochodów ma założone tarcze żeliwne. Istnieje kilka rodzajów tarcz hamulcowych.
Przeczytaj całość

Czy nieprawidłowy montaż sprawia, że klocki hamulcowe ścierają się szybciej?

23-09-2019
Tarcie między klockiem hamulcowym a tarczą hamulcową oraz zużycie tych elementów z tym związanych to naturalny proces. Co prawda zależy on od stylu jazdy, ukształtowania terenu, jakości części hamulcowych ale jest to naturalny proces. Coraz cieńsze okładziny klocków oraz zmniejszająca się grubość tarczy hamulcowej z czasem doprowadza do konieczności wymiany tych elementów. Ten naturalny proces może zostać jednak naruszony co powoduje, że klocki ścierają się zbyt szybko.
Przeczytaj całość

Przegrzane klocki hamulcowe. Powody i wpływ na pracę układu hamulcowego.

19-09-2019
Kontakt tarczy hamulcowej ze strumieniem wody silne ją chłodzi, co obniża lokalnie jej temperaturę. Powoduje to łuszczenie się materiału tarczy. Złuszczone cząstki są wcierane w materiał klocka hamulcowego. Zjawisko to nasila się przy silnych, krótkotrwałych hamowaniach, oraz wówczas, gdy tarcza hamulcowa wykazuje się nadmiernym biciem osiowym lub za dużą różnicą grubości części roboczej. 
Przeczytaj całość

Wymiana klocków hamulcowych. Zobacz, kiedy warto to zrobić i jak!

04-09-2019
Klocki hamulcowe to element hamulca tarczowego, powszechnie stosowanego nie tylko w samochodach, ale i motocyklach, a nawet rowerach. Jednak jak każdy element pracujący w trybie ciernym, podlega szybkiemu zużyciu i po pewnym czasie kwalifikuje się do wymiany. Hamulec tarczowy to bardzo skuteczny system zatrzymywania pojazdu. Cały układ składa się z tarczy hamulcowej oraz zaciskającego się na niej mechanizmu zwanego zaciskami lub szczękami hamulcowymi.
 
Przeczytaj całość

Słyszę trzaski i pisk podczas hamowania. Czy moje klocki hamulcowe są niesprawne?

28-08-2019
Podczas hamowania, od strony kół dobiegają piski o wysokich częstotliwościach. Charakterystyczne jest to, że przeważnie piski te występują podczas normalnych, łagodnych hamowań, natomiast nie słychać ich przy gwałtownych hamowaniach. Piski dobiegające od hamulca przy kole, to akustyczny dowód na drgania jakiegoś elementu hamulca, który pobudza do drgań inne elementy hamulca lub samochodu.
Przeczytaj całość

Jak pielęgnować klocki hamulcowe i tarcze hamulcowe w trakcie ich eksploatacji?

22-08-2019
Pierwszą i najważniejszą zasadą jest regularna kontrola całego układu hamulcowego - w tym klocków hamulcowych, jak i tarcz. Zaleca się dokonywać przeglądu co 15 000 km, świetną okazja do tego jest wymiana opon której dokonujemy przy przejściu z sezonu letniego na zimowy i odwrotnie, zwróćmy uwagę na stan klocków, szczęk, tarcz, płynu i przewodów hamulcowych. Aby zapewnić im najdłuższą pracę koniecznie zadbajmy o regularny, systematyczny przegląd i kontrolę. 
Przeczytaj całość

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń