Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Poradniki

W sekcji Poradniki na Hamulce.Martec.pl znajdziesz istotne informacje o Naszych producentach tarcz i klocków hamulcowych, liczne porady, jaki zestaw wybrać do Twojego samochodu klocków i tarcz hamulcowych, które będą spełniać swoje zadanie nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Mamy nadzieję, że dzięki Nam dużo łatwiej będzie podjąć decyzję o wyborze dobrych hamulców. Zapraszamy do zadawania dodatkowych pytań oraz zamieszczania komentarzy. 

Co sprawdzić przed wymianą tarcz i klocków hamulcowych? Zasady bezpieczeństwa przed montażem.

15-10-2019
Co sprawdzić przed wymianą tarcz i klocków hamulcowych? Zasady bezpieczeństwa przed montażem.
Przed wymianą klocków należy sprawdzić stan tarcz hamulcowych najczęściej oceniając ich wygląd (brak pęknięć, uszczerbień) oraz kontrolując grubość tarczy. Jeśli tarcza jest za cienka - osiągnęła już granicę podaną przez producenta kwalifikuje się do wymiany, gdyż wtedy osłabiona jest jej struktura co może doprowadzić do uszkodzenia tarczy hamulcowej. Wszelkie pęknięcia i uszczerbienia również kwalifikują tarczę do wymiany.
Przeczytaj całość

Zużyte klocki hamulcowe - objawy i rozwiązania

07-10-2019
Zużyte klocki hamulcowe - objawy i rozwiązania
Standardowe pytanie wszystkich kierowców, czy to już ten czas? W tym artykule odpowiem na to pytanie, aby rozwiać definitywnie wszystkie wątpliwości. Aby dokładnie zbadać temat, kilka słów teorii. Czym jest klocek hamulcowy i z jakiego materiału jest wykonany?  Jest to nic innego jak podstawa i okładzina cierna, która pod wpływem docisku tłoczka dotyka tarczę, skutkiem takiego rozwiązania jest hamowanie, jednak żeby to hamowanie było dobrej jakości trzeba zakupić sprawdzone klocki hamulcowe najlepiej w naszym sklepie, znajdziecie u nas klocki od wiodących producentów w tej branży.
Przeczytaj całość

Korozja i przegrzanie tarcz oraz klocków hamulcowych. Jak sobie poradzić z typowymi problemami układu hamulcowego?

27-09-2019
Korozja i przegrzanie tarcz oraz klocków hamulcowych. Jak sobie poradzić z typowymi problemami układu hamulcowego?
Stan układu hamulcowego jest niezwykle istotny z punktu widzenia kierowcy oraz pasażerów samochodu, ale również pozostałych uczestników ruchu drogowego. To właśnie takie części jak klocki oraz tarcze hamulcowe odpowiedzialne są za prawidłowe zatrzymywanie się pojazdu. Poziom zużycia tych podzespołów może mieć kluczowe znaczenie w sytuacjach awaryjnych, gdyż uszkodzone elementy układu hamulcowego mogą znacznie wydłużać drogę hamowania. Jak zatem zadbać o prawidłową eksploatację tych części? 
Przeczytaj całość

Historia tarczą hamulcową się toczy - czyli o początkach tarcz słów kilka

24-09-2019
Historia tarczą hamulcową się toczy - czyli o początkach tarcz słów kilka
Tarcze hamulcowe zbudowane są z żeliwa. Jest to najodpowiedniejszy budulec tarcz ze względu na wytrzymałość cieplną tego materiału oraz łatwość produkcji odlewów. Od lat próbuje się szukać zamiennika dla żeliwa, ale są to próby, które sprawdzają się na razie tylko w sportach motorowych. Nadal 99% samochodów ma założone tarcze żeliwne. Istnieje kilka rodzajów tarcz hamulcowych.
Przeczytaj całość

Czy nieprawidłowy montaż sprawia, że klocki hamulcowe ścierają się szybciej?

23-09-2019
Czy nieprawidłowy montaż sprawia, że klocki hamulcowe ścierają się szybciej?
Tarcie między klockiem hamulcowym a tarczą hamulcową oraz zużycie tych elementów z tym związanych to naturalny proces. Co prawda zależy on od stylu jazdy, ukształtowania terenu, jakości części hamulcowych ale jest to naturalny proces. Coraz cieńsze okładziny klocków oraz zmniejszająca się grubość tarczy hamulcowej z czasem doprowadza do konieczności wymiany tych elementów. Ten naturalny proces może zostać jednak naruszony co powoduje, że klocki ścierają się zbyt szybko.
Przeczytaj całość

Przegrzane klocki hamulcowe. Powody i wpływ na pracę układu hamulcowego.

19-09-2019
Przegrzane klocki hamulcowe. Powody i wpływ na pracę układu hamulcowego.
Kontakt tarczy hamulcowej ze strumieniem wody silne ją chłodzi, co obniża lokalnie jej temperaturę. Powoduje to łuszczenie się materiału tarczy. Złuszczone cząstki są wcierane w materiał klocka hamulcowego. Zjawisko to nasila się przy silnych, krótkotrwałych hamowaniach, oraz wówczas, gdy tarcza hamulcowa wykazuje się nadmiernym biciem osiowym lub za dużą różnicą grubości części roboczej. 
Przeczytaj całość

Wymiana klocków hamulcowych. Zobacz, kiedy warto to zrobić i jak!

04-09-2019
Wymiana klocków hamulcowych. Zobacz, kiedy warto to zrobić i jak!
Klocki hamulcowe to element hamulca tarczowego, powszechnie stosowanego nie tylko w samochodach, ale i motocyklach, a nawet rowerach. Jednak jak każdy element pracujący w trybie ciernym, podlega szybkiemu zużyciu i po pewnym czasie kwalifikuje się do wymiany. Hamulec tarczowy to bardzo skuteczny system zatrzymywania pojazdu. Cały układ składa się z tarczy hamulcowej oraz zaciskającego się na niej mechanizmu zwanego zaciskami lub szczękami hamulcowymi.
 
Przeczytaj całość

Słyszę trzaski i pisk podczas hamowania. Czy moje klocki hamulcowe są niesprawne?

28-08-2019
Słyszę trzaski i pisk podczas hamowania. Czy moje klocki hamulcowe są niesprawne?
Podczas hamowania, od strony kół dobiegają piski o wysokich częstotliwościach. Charakterystyczne jest to, że przeważnie piski te występują podczas normalnych, łagodnych hamowań, natomiast nie słychać ich przy gwałtownych hamowaniach. Piski dobiegające od hamulca przy kole, to akustyczny dowód na drgania jakiegoś elementu hamulca, który pobudza do drgań inne elementy hamulca lub samochodu.
Przeczytaj całość

Przejdź do strony głównej