Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Zardzewiała tarcza hamulcowe. Co pomoże usunąć rdzę z tarczy hamulcowej?
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Zardzewiała tarcza hamulcowe. Co pomoże usunąć rdzę z tarczy hamulcowej?

Data dodania: 13-09-2019
Rdza, najgorszy insekt na naszym samochodzie, wróg kierowców, utrapienia dla sprzedawców samochodów, niemiła niespodzianka dla mechanika. Jak z nią walczyć? Jak się jej pozbyć? Dowiecie się tego w tym artykule. Tarcza hamulcowa jest wykonana ze stopu stali, który niestety w pewnych warunkach atmosferycznych i po upływie czasu będzie rdzewieć. 

Dobra informacja jest taka, że ten problem nie dotyczy tylko Ciebie, tylko nas wszystkich. Na początek kilka słów teorii, co to jest rdza? Jest to nic innego jak proces utleniania się żelaza i jego stopów w wodzie lub wilgotnej atmosferze. Nasze tarcze są ciągle narażone na takie warunki, dlatego też pojawia się na nich rdza, jest to normalne, jednak można się przed tym uchronić, oczywiście nie na zawsze. 

Jak powszechnie wiadomo układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych w naszym pojeździe, trzeba o niego dbać. Tarcza hamulcowa, na której jest widoczna rdza może nam wydłużyć drogę hamowania, hamowanie może być nieefektywne, jeżeli macie taki efekt , to znaczy że na powierzchni tarczy jest zbyt gruba warstwa rdzy. Jeżeli nasz pupil nie jest często wyprowadzany na rekreacyjny spacer po mieście to nasza tarcza może pokryć się niewielką powłoką rdzy, która po kilku hamowaniach powinna zejść. 


Co pomoże usunąć rdzę z tarczy hamulcowej?

Dobrą metodą na usunięcie rdzawego osadu jest użycie dobrej jakości odrdzewiacza, musimy spryskać wtedy nasza tarcze takim aerozolem i poczekać na efekt. Jeżeli natomiast taki zabieg nie przyniesie porządnego efekty, konieczne może być przetoczenie tarczy na  frezarce. 
Polega to na tym , że na maszynę frezującą nakładamy nasza tarcze i specjalistyczne noże tokarskie zbierają odpowiednią jej warstwę. Średnio przyjmuje się, że tarcza ma od 10 do 28 mm,  jeżeli mamy tarcze, której grubość jest 20 mm przetaczamy maksymalnie 2 mm.Każda tarcza ma swoją grubość minimalną, której nie możemy przekroczyć. 

Żywotność tarczy hamulcowej, która została przetoczona jest znacznie niższa i jest to wysoce prawdopodobne, że będziemy musieli dokonać wymiany tarczy. Toczenie tarcz hamulcowych może odbywać się również na pojeździe, jest to znacznie szybsza i dokładniejsza opcja pozbycia się rdzy jak również wyrównania tarczy przez co przy okazji pozbędziemy się bicia, jeżeli ono występowało. 
Rozbieranie układu hamulcowego, może być bardziej kosztowne niż przetoczenie, w nowych samochodach, aby dostać się do tarcz musimy rozebrać nasze zawieszenie. 

Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest, że toczeniu poddawane są obie nasze tarcze przez co uzyskujemy doskonały efekt po obu stronach. Trzeba pamiętać, aby po przetoczeniu wymienić również nasze klocki, założenie starych klocków do różnych tarcz miałoby niekorzystny wpływ na hamowanie naszego samochodu.

Obecnie na rynku możemy kupić tarcze pokryte lakierem, jest to technologia malowania farbą, która zostaje dodatkowo utrwalona promieniami UV. Dzięki takiej metodzie nasze tarcze nie będą rdzewieć. Ponadto taka tarcza będzie również dawała zadowalający efekty wizualny, po prostu będzie błyszczeć.  Na podsumowanie, mamy sposoby na rdzę jednak niektóre rozwiązania nie są na zawsze i w pewnym czasie po prostu trzeba tarcze wymienić na nową , w takim zakupie pomogą Państwu nasi specjaliści w dziedzinie dobierania zestawów hamulcowych. 
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki