Hamulce.Martec.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
502 821 055
Strona główna1 » Poradniki

Wyszukaj Hamulce

Kontakt

  • MARTEC Hamulce
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
  • E-mail:info@martec.pl
  • Telefon:502 821 055
    Koniecznie podaj, że dzwonisz ze sklepu Hamulce.Martec.pl
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Opinie o sklepie

Opinie o produktach

Poradniki

Zniszczona tarcza i co dalej z klockami hamulcowymi?

02-01-2020
Po polskich drogach jeżdżą różne samochody, większe i te mniejsze. Jednak posiadają wspólną cechę, która je łączy. Wszystkie te pojazdy posiadają hamulce. Nie ma w samochodzie tak ważnego układu, jak ten hamulcowy. Kupując nawet nowy samochód musimy się liczyć wcześniej czy później  z wymianą hamulców.  Części hamulcowe podobnie jak inne odpowiedzialne za bezpieczeństwo nie należą jednak do najtańszych. Tak więc, czy tarcze hamulcowe muszę wymieniać wraz z klockami? Najczęstsze pytanie wśród użytkowników samochodów, gdy nadchodzi serwis hamulcowy. 
Przeczytaj całość

Tarcze i klocki hamulcowe oraz bębny hamulcowe - rola w układzie hamulcowym

09-12-2019
Tarcze hamulcowe - jaka jest ich rola? Jak sama nazwa wskazuje, te metalowe “koła” tarcze obracają się, gdy koła są w ruchu. Tarcze hamulcowe siedzą za zespołem kół i czasami mogą być widoczne przez felgi pojazdu. Naciśnięcie pedału hamulca aktywuje zaciski po obu stronach tarczy. Tarcie powstające podczas hamowania powoduje palące się ciepło, które ostatecznie odcina je. Podczas gdy mogą być ponownie nałożone, tarcze ostatecznie osiągają punkt, w którym wymiana jest jedyną opcją. Wirniki należy sprawdzać podczas obracania opony lub kontroli wielopunktowej.
Przeczytaj całość

Klocki hamulcowe a układ elektronicznego sterowania hamulcami

26-11-2019
Są na drogach samochody, w których wymiana klocków hamulcowych nie jest możliwa bez aktywacji funkcji układu elektronicznego sterującego układem hamulcowym, która umożliwia tę czynność a po jej zakończeniu powrót do normalnego trybu pracy. Modele samochodów Mercedes-Benz, o symbolach: W211, R230 i C119, są wyposażone w elektrohydrauliczny układ hamulcowy, określany skrótem SBC, od słów Sensotronic Brake Control.
Przeczytaj całość

Dlaczego ważna jest regularna kontrola i wymiana klocków hamulcowych?

25-11-2019
Klocki hamulcowe należą do części o bezpośrednim wpływie na bezpieczeństwo jazdy, a jednocześnie są elementami często wymagającymi wymiany. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany, zaś wymiana przeprowadzana ze starannością i we właściwy sposób, obejmując także ocenę zużycia współpracujących z nimi elementów układu hamulcowego.
 
Przeczytaj całość

Piszczące klocki hamulcowe. Jak sobie z tym poradzić?

12-11-2019
Układ hamulcowy musi nie tylko zatrzymywać pojazd na możliwie najkrótszym odcinku drogi, lecz także zapewniać odpowiedni komfort prowadzenia samochodu, czyli nie wytwarzać nadmiernego hałasu. Cichą pracę hamulców zapewnia przede wszystkim ich poprawna eksploatacja | obsługa. Przyczyną charakterystycznego pisku okładzin mogą być też jednak błędy konstrukcyjne.
Przeczytaj całość

Pielęgnacja tarcz i klocków hamulcowych. Zadbaj o układ hamulcowy na przyszłość

04-11-2019
Klocki hamulcowe składają się z dwóch warstw: metalowej płyty nośnej i materiału o wysokim współczynniku tarcia, który wykonuje pracę naciskając na tarczę hamulcową. Oprócz tego, że służy jako „platforma” dla materiału ciernego, płyta podkładowa chroni również zacisk hamulca przed nadmiernym wzrostem temperatury. Zacisk hamulca, który otacza część każdej tarczy, zawiera małe tłoki. Tłoki te dociskają klocki hamulcowe do tarczy. Tłoki są wypychane na zewnątrz przez hydrauliczne działanie płynu hamulcowego pochodzącego z pompy hamulcowej. Suwmiarka często zawiera dwa lub więcej takich tłoków, tak że klocki hamulcowe równomiernie rozkładają nacisk na tarczę hamulcową. 
Przeczytaj całość

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń