Zużyte tarcze hamulcowe. Szybka wymiana i skuteczny montaż tarcz hamulcowych.
Zmniejszenie siły hamowania
Grubość [TH]: 9mm
Minimalna grubość [TH min]: 6mm
Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Zmiana momentu hamowania
Drgania i wibracje tarcz hamulcowych
Zmiana koloru tarcz hamulcowych
Piszczenie klocków hamulcowych
Niepożądane dźwięki wydobywają się z hamulców gdy klocek i tarcza stykają się ze sobą nierównomiernie. Bardzo często jest to objawem zużycia klocków, ale nie zawsze. Gdy w naszej tarczy pojawiają się rowki, objaw jest taki sam, mogło dojść do jej nieodwracalnego uszkodzenia. Pisk może także pojawić się gdy niewłaściwie zamontujemy zaciski hamulcowe lub gdy tarcza jest zdeformowana. Przyczynę należy jak najszybciej zlokalizować i usunąć.
Rdza na tarczach hamulcowych
Bardzo często gdy samochód stoi dłuższą chwile nie używany, pojawia się rdza na naszych tarczach, nie jest to zjawisko niebezpieczne, oczywiście pod warunkiem że jest to tylko lekki nalot, który zostanie usunięty przez klocek podczas pierwszego hamowania. Prawdziwym problemem jest mocno skorodowana tarcza, w szczególności zwrócić należy uwagę na obrzeża tarcz wentylowanych, gdyż w nich najczęściej zbiera się woda i powstaje rdza . Duża korozja dyskwalifikuje tarcze z dalszego użytku. Powyższe przykłady przedstawiają większość nieprawidłowości związanych z tarczami i całym układem hamulcowym. Ocena stanu tarcz należy wykonać indywidualnie, opisane objawy prawie zawsze dyskwalifikują zamontowane części, zatem warto systematycznie przeglądać nasz układ hamulcowy i dbać o odpowiednią jego pracę aby uniknąć dodatkowych kosztów eksploatacyjnych a przede wszystkim zadbać o nasze bezpieczeństwo.
Podsumowując, jeśli nasza tarcza jest mocno skorodowana, pęknięta, przegrzana, odkształcona, posiada rowki lub jej grubość jest mniejsza niż zalecana przez producenta, nie czekajmy. Należy wtedy wymienić tarcze hamulcowe, pamiętajmy żeby wymieniamy je zawsze w komplecie dla całej osi. Zalecamy przy okazji wymienić klocki hamulcowe, zapewnia to długą i bezproblemową eksploatację naszego układu hamulcowego.
Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki