Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Poradniki

W sekcji Poradniki na Hamulce.Martec.pl znajdziesz istotne informacje o Naszych producentach tarcz i klocków hamulcowych, liczne porady, jaki zestaw wybrać do Twojego samochodu klocków i tarcz hamulcowych, które będą spełniać swoje zadanie nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Mamy nadzieję, że dzięki Nam dużo łatwiej będzie podjąć decyzję o wyborze dobrych hamulców. Zapraszamy do zadawania dodatkowych pytań oraz zamieszczania komentarzy. 

Pomiar grubości i różnic grubości części roboczej tarczy hamulcowej

20-12-2018
Pomiar grubości i różnic grubości części roboczej tarczy hamulcowej
Pomiar grubości i różnic grubości części roboczej tarczy hamulcowej można go przeprowadzić tylko specjalną suwmiarką, np. firmy ATE. Są one też w ofercie kilku firm produkujących narzędzia. W porównaniu do zwykłej suwmiarki posiada ona szczęki pomiarowe 3 i 4, o długości umożliwiającej pomiary nawet w miejscach części roboczej tarczy hamulcowej, leżących daleko od jej krawędzi zewnętrznej; ostrza pomiarowe 2 szczęk pomiarowych, pozwalające prawidłowo mierzyć grubość części roboczej tarczy hamulcowej, mimo obrzeża, które występuje przeważnie na jej zewnętrznym brzegu - tego nie umożliwia zwykła suwmiarka.
Przeczytaj całość

Uszkodzenia tarcz hamulcowych i ich przyczyny

20-12-2018
Uszkodzenia tarcz hamulcowych i ich przyczyny
Jeśli dokręcając koło nie jest zachowana właściwa kolejność lub moment dokręcania śrub koła jest za duży, następuje odkształcenie płaszczyzny styku tarczy hamulcowej i piasty koła. Jest to przyczyną powstawania drgań, wyczuwalnych bezpośrednio po montażu, przy naciśnięciu pedału hamulca podczas jazdy. Drgania mogą być jedynym wyczuwalnym objawem nieprawidłowego montażu. W skrajnym przypadku, może nastąpić pęknięcie części mocującej tarczy hamulcowej. 
Przeczytaj całość

Poczuj różnicę - tarcze hamulcowe TRW

30-10-2018
Poczuj różnicę - tarcze hamulcowe TRW
Tarcze hamulcowe należą do części regularnie zużywających się podczas eksploatacji pojazdu, tak jak okładziny cierne. Zużycie tarcz może być bardzo intensywne gdyż przy pełnym obciążeniu samochodu ich temperatura wzrasta niekiedy do 850°C (tarcze wentylowane rozgrzewa ją się zwykle tylko do ok. 500-600°C). Oprócz temperatur
na tarcze hamulcowe działają również skrajnie zmienne w ciągu roku warunki klimatyczne. W dodatku od tarcz wymaga się coraz niższego ciężaru lepszych parametrów hamowania i jak najniższego poziomu hałasu i wibracji Spełnianie tych oczekiwań zależy od trzech czynników najwyższej jakości użytych materiałów, nowoczesnych procesów wytwarzania i rygorystycznej kontroli jakości. 
Przeczytaj całość

Hamulce Remsa - zatrzymają wszystko poza wyobraźnią

11-09-2018
Hamulce Remsa - zatrzymają wszystko poza wyobraźnią
W trakcie swojej historii Remsa mocno skupiała się na doskonaleniu technologii, czego wynikiem jest wyjątkowo nowoczesny proces produkcyjny we wszystkich fabrykach. Dział rozwoju i badań stale pracuje nad innowacjami w dziedzinie materiałów ciernych i komponentów, dzięki czemu dostarcza swoim klientom produkty najwyższej jakości. 
Przeczytaj całość

Obowiązkowe normy ECE R90 dla wszystkich tarcz hamulcowych

11-09-2018
Obowiązkowe normy ECE R90 dla wszystkich tarcz hamulcowych
W szeroko zakrojonych testach, niezależni eksperci przeprowadzili badania i eksperymenty na ponad 1000 referencji. Wszystkie testy potwierdziły funkcjonalność i zgodność z normami ECE tarcz hamulcowych ATE. Między innymi sprawdzano 150 hamowań z maksymalnej prędkości pojazdu do 20 km/h aby sprawdzić zachowanie tarcz i odporność w ekstremalnych warunkach. 
Przeczytaj całość

Automatyczny hamulec postojowy - co to jest i jakie ma funkcje?

10-09-2018
Automatyczny hamulec postojowy - co to jest i jakie ma funkcje?
Rozwiązanie APB-M Boscha opiera się na drugiej koncepcji, która umożliwia całkowitą rezygnację z elementów takich, jak linka hamulcowa, siłownik oraz dźwignia hamulca. Aby podłączyć funkcję do osobnego sterownika, oprócz przewodu hydraulicznego, który jest elementem zacisku hamulca, należy dodać tylko przewód elektryczny do transmisji danych i zasilania.
Przeczytaj całość

Bezpieczne hamowanie dzięki firmie Bosch

10-09-2018
Bezpieczne hamowanie dzięki firmie Bosch
W 1978 roku Bosch jako pierwszy wprowadził na rynek elektronicznie sterowany system ABS zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania, który z biegiem lat był nieustannie doskonalony. W 2005 roku na rynek została wprowadzona obecna generacja systemu ABS 8.1 o konstrukcji modułowej, co umożliwiło stworzenie wielu zaawansowanych wersji systemu obejmującego ABS, ASR i ESP.
Przeczytaj całość

Przejdź do strony głównej