Zamocuj odpowiednio klocki oraz tarcze hamulcowe, czyli krótki poradnik dla samodzielnych montażystów
Wybór odpowiednich klocków hamulcowych
Zanim zaczniesz montować tarcze lub klocki hamulcowe to zrób zdjęcie
Przed przystąpieniem do konserwacji należy wyposażyć się w przegląd techniczny swojego pojazdu. Warto przeglądnąć fabryczną instrukcję albo skorzystać z relacji na YouTubie, jak zamontować w danym modelu nasze części. Oprócz tego zalecamy wykonanie zdjęć przed rozpoczęciem naprawy. Kolejna wskazówka: nie demontuj obu stron naraz. W ten sposób możesz użyć zmontowanej strony jako modelu, jeśli potrzebujesz wizualnego odniesienia - na pewno będzie Ci łatwiej montować, szczególnie jeśli jest to pierwszy raz. Hamulce są poddawane dużym naprężeniom i dlatego są bardzo mocne. Są one również narażone na więcej brudu drogowego niż jakakolwiek inna część Twojego samochodu. Oznacza to, że śruby są dokręcone mocno, a następnie zardzewiałe. Więc nie marnujcie swoich narzędzi! Złe narzędzia mogą powodować uszkodzenia, wybrać odpowiednie narzędzia do mechanicznych prac.
Użyj odpowiedniego narzędzia do wciskania tłoków zacisku hamulca
Jeśli masz hamulec postojowy zintegrowany z tylnym zaciskiem hamulca, będziesz potrzebował narzędzia do zaciskania hamulca tarczowego. Na tylnym hamulcu tłok zacisku jest wyposażony w gwint, który służy jako układ zwrotny. Aby zepchnąć tłoki z powrotem (aby zrobić miejsce dla nowych klocków hamulcowych), wymagane jest obrócenie tłoka podczas wciskania tłoka. Jest to bardzo trudne bez użycia specjalistycznego narzędzia do zaciskania tarcz hamulcowych.
Uwaga dodatkowa: Podczas wciskania tłoków klocka hamulcowego, zawsze otwieraj zawór upustowy hamulca. Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w ABS, moduł nie może przetworzyć przepływu wstecznego płynu hamulcowego i może uszkodzić układ hamulcowy
Zamocuj swoje klocki hamulcowe na dobrej, sprawnej tarczy hamulcowej
Podczas wymiany klocków hamulcowych zawsze wymieniaj tarcze hamulcowe. Rowki tworzą się na tarczy hamulcowej po wielu latach użytkowania. Utrzymując stare tarcze hamulcowe, szybko zużywasz stare klocki, aby dopasować je do tych rowków, powodując zmniejszenie skuteczności hamowania i zwiększone zużycie twoich nowych klocków hamulcowych.

Zamocuj klocki hamulcowe we właściwą stronę
Przypadkowo możesz umieścić wewnętrzną klocek hamulcowy na zewnątrz i odwrotnie. Czasami te różnice między podkładkami są niewielkie, ale wystarczające, aby spowodować tarcie klocka na tarczy hamulcowej. Jeśli twoje klocki nie pasują, spróbuj je zdjąć i połóż je po drugiej stronie zacisku hamulcowego, wówczas wszystko powinno być jak należy.
Użyj wszystkich dostarczonych części
Należy użyć wszystkich części wyposażonych w zestaw klocków hamulcowych. Nie próbuj ponownie używać zużytych części, ponieważ będą one powodować dalsze problemy z hamulcami po montażu. Konieczne jest sprawdzenie szczelności całego układu hamulcowego, należy dokręcić wszystkie poszczególne śruby naszego zestawu hamulcowego. Po zakończeniu montażu naciśnij kilkakrotnie na pedale hamulca klocki hamulcowe, aż hamulec stanie się “trudny” w obsłudze. To dociśnie tarcze do klocków i ułatwi pierwsze hamowanie.
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Montaże