Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Tarcze i klocki hamulcowe oraz bębny hamulcowe - rola w układzie hamulcowym
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Tarcze i klocki hamulcowe oraz bębny hamulcowe - rola w układzie hamulcowym

Data dodania: 09-12-2019
Tyle nauk składa się na zatrzymanie pojazdu. Jest fizyka (pęd, bezwładność, tarcie) i inżynieria mechaniczna (mechanika płynów, proste i złożone maszyny). Tutaj wyjaśnimy elementy powszechnie występujące w układzie hamulcowym pojazdów osobowych. Zatrzymanie samochodu zależy od hydrauliki, a płyn hamulcowy jest dosłownie siłą napędową układu. Naciskanie pedału wymusza płyn, powodując rozszerzanie się elementów o koła, zatrzymując pojazd. We wcześniejszym artykule na naszym blogu pisaliśmy także o pielęgnacji układu hamulcowego: https://hamulce.martec.pl/pielegnacja-tarcz-i-klockow-hamulcowych-zadbaj-o-uklad-hamulcowy-na-przyszlosc-n-202.html

Częstotliwość wymiany płynu hamulcowego zależy od wielu czynników, takich jak nawyki jazdy i zmienne środowiskowe, takie jak ciepło i wilgotność. Większość pojazdów nie oferuje wskaźników ani czujników do śledzenia płynu hamulcowego. Kluczowe znaczenie ma więc sprawdzenie płynu przez certyfikowanego mechanika samochodowego. Płyn hamulcowy jest najważniejszym płynem w samochodzie i prawdopodobnie najbardziej ignorowanym, tak samo nie można ignorować klocków hamulcowych.
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
 

Klocki hamulcowe - dlaczego są tak ważne?

Wykonane z różnych metali klocki hamulcowe ściskają tarcze hamulcowe po naciśnięciu pedału hamulca. Klocki hamulcowe zwykle wytrzymują od 60 000 do 80 000 km, być może znacznie dłużej u wysokiej jakości klocków hamulcowych.  Ale nawet jeśli nie obserwuje się dokładnie licznika kilometrów, klocki hamulcowe są zaprojektowane, aby ostrzegać kierowców, gdy nadejdzie czas wymiany.

alt

Mały, metalowy kawałek pinguje lub „ćwierka”, gdy styka się z tarczą hamulcową. Ostrzeżenie: Słuchaj tego piszczenia, w przeciwnym razie możesz poważnie uszkodzić hamulce. Zwracanie uwagi na takie działania i działanie na ich podstawie pomaga utrzymać rutynowe usługi od mutacji do poważnych napraw.

Częściowy układ hamulcowy, zaciski dociskają klocki hamulcowe do tarcz, gdy pedał hamulca jest wciśnięty. To wynikające z tego tarcie między klockami a tarczami spowalnia - i ostatecznie zatrzymuje - pojazd. Zbyt długie czekanie na wymianę zużytych tarcz hamulcowych powoduje dodatkowe obciążenie zacisków. Zaciski będą ocierać się o nierówne tarcze hamulcowe, jeśli elementy nie są równoległe do siebie, tworzą wibracje, które mogą być odczuwalne w kierownicy podczas postojów.
 

Do czego potrzebne są bębny hamulcowe?

Te elementy w kształcie misy wykorzystują sprężyny do rozszerzania klocków hamulcowych o wnętrze bębna. Ten styl hamulców występuje zazwyczaj na tylnych kołach ciężarówek lub sedanach. Bęben hamulcowy jest zwykle wykonany z żeliwa, które przewodzi ciepło i jest odporny na zużycie. Dlaczego więc hamulce bębnowe zwykle znajdują się na tylnych kołach?
 
„Hamulce bębnowe są tańsze i wymagają mniejszej siły hydraulicznej do uruchomienia. Kiedy zatrzymujesz samochód, większość hamowania odbywa się za pomocą przednich hamulców z powodu przeniesienia ciężaru - dlaczego czujesz nacisk do przodu, gdy naciskasz hamulec ”. Są gorsze przy chłodzeniu i częściej wymagają czyszczenia i regulacji w celu zapewnienia optymalnej pracy niż hamulce tarczowe, ponieważ dużo kurzu z klocków hamulcowych pozostaje wewnątrz bębna. ”
 

Tarcze hamulcowe - jaka jest ich rola?

Jak sama nazwa wskazuje, te metalowe “koła” tarcze obracają się, gdy koła są w ruchu. Tarcze hamulcowe siedzą za zespołem kół i czasami mogą być widoczne przez felgi pojazdu. Naciśnięcie pedału hamulca aktywuje zaciski po obu stronach tarczy. Tarcie powstające podczas hamowania powoduje palące się ciepło, które ostatecznie odcina je. Podczas gdy mogą być ponownie nałożone, tarcze ostatecznie osiągają punkt, w którym wymiana jest jedyną opcją. Wirniki należy sprawdzać podczas obracania opony lub kontroli wielopunktowej.

alt

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl

Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki