Hamulce.Martec.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
502 821 055
Strona główna1 » Poradniki2 » Zjawisko fadingu, co to właściwie jest i dlaczego występuje w układzie hamulcowym?

Wyszukaj Hamulce

Kontakt

  • MARTEC Hamulce
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
  • E-mail:info@martec.pl
  • Telefon:502 821 055
    Koniecznie podaj, że dzwonisz ze sklepu Hamulce.Martec.pl
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Zjawisko fadingu, co to właściwie jest i dlaczego występuje w układzie hamulcowym?

Data dodania: 05-03-2019
Fading w wolnym tłumaczeniu z angielskiego oznacza “ zbladły, zanikanie“. Każdy z nas stara się jeździć bezpiecznie oraz zgodnie z przepisami. Jednak czasem pośpiech, dobra muzyka z car audio, czy po prostu chęć pojeżdżenia samochodem szybciej niż zwykle powoduje w nas szybsze bicie serca, adrenalinę.  Jak wiadomo taki styl jazdy nie tylko zwiększa spalanie samochodu I jest nieekonomiczne, ale również częściej I mocniej używamy hamulca. Hamulce część układu w samochodzie, w którym występuje tarcie. Jest tarcie to I musi się wytwarzać temperatura. Temperatura, która drastycznie obniża skuteczność hamowania I w konsekwencji może nas narazić na ryzyko wypadku. 


NIEBEZPIECZNY FADING KLOCKÓW I TARCZ HAMULCOWYCH

Zjawisko fadingu, co to właściwie jest I dlaczego występuje w układzie hamulcowym? Agresywna jazda samochodem jak I mocne używanie hamulca powoduje rozgrzanie elementów układów hamulcowych takich jak tarcze oraz klocki do temperatury ponad 200 °C .

Wtedy mamy do czynienia z zjawiskiem tzw. Fadingu, czyli siła hamowania  zanika, a hamulce przestają spełniać swoją funkcję. Powstałe gazy pomiędzy tarczami i klockami znacząco uniemożliwiają silny docisk klocków do tarcz. Również temperatura tych elementów ma zły wpływ na płyn hamulcowy. Ma on dość dobrą odporność na temperaturę wrzenia, jednak są pewne granice. W konsekwencji wyżej opisanych sytuacji możemy utracić praktycznie całkowitą zdolność do bezpiecznego zatrzymania pojazdu. 

Oczywiście układ hamulcowy będzie do nas “wysyłać“ wcześniejsze informację, że coś niepokojącego dzieje się pod  naszą prawą nogą w momencie użycia pedału hamulca. Pedał staje się miękki, ma tendencje do wpadania w podłogę. Już wtedy powinniśmy zdjąć nogę z gazu I poszukać bezpiecznego miejsca do zatrzymania samochodu I poczekać, aż układ hamulcowy ostygnie. 


Tarcze hamulcowe tuningowe z otworami oraz nacięciami

W niektóry samochodach inżynierowie zastosowali hamulce o przeciętnej skuteczności. Do  standardowego przemieszczania z reguły ich efektywność wystarcza. Natomiast jest dostępne na rynku rozwiązanie, które nasze zwykłe hamulce może podrasować I zdecydowanie zwiększyć odporność na przegrzanie. Mowa tutaj o tarczach tuningowych, które zostały poddane dodatkowej obróbce mechanicznej. Takie tarcze posiadają na swojej powierzchni dodatkowe nacięcia oraz otwory,  przez które skutecznie jest odprowadzany gaz z pod klocka jak I również ciepło, które występuje podczas hamowania. 

Zastosowanie takich tarcz również dodaje oryginalnego sportowego wyglądu naszego samochodu. Taki rodzaj tarcz jest dostępny również w naszym sklepie w bardzo atrakcyjnych cenach. Przez naprawdę nieduży nakład pieniężny możemy poprawić nasze bezpieczeństwo. Samochód zyskuje dodatkowe walory wyglądu, ale przede wszystkim nasze hamulce stają się bardziej skuteczne. Jak wiadomo, każdy metr podczas nagłego hamowania się liczy. W teorii jak I również w praktyce zestaw tuningowy skraca naszą drogę hamowania.


DLA SPOKOJNYCH – TARCZE HAMULCOWE GŁADKIE WYSTARCZĄ

Tarcze tuningowe mają praktycznie same zalety, dlaczego więc większość samochodów ma montowane w standardzie gładkie tarcze hamulcowe ? Wiadomo nie od dziś, że teraz samochody są projektowane przez księgowych. Oni szukają maksymalnych oszczędności, tak aby producenci samochodów zarabiali jak najwięcej.  Jednak stosowanie gładkich tarcz też ma swoje plusy. Po pierwsze są tańsze w produkcji, drugą sprawą nie każdy z nas wykorzystuje samochód cywilny do pokonywania specjalnych odcinków rajdowych. Nawet standardowe hamulce są obliczone, aby ich wytrzymałość była większa w skrajnych przypadkach.  

Również żywotność klocków hamulcowych na gładkiej nie tuningowanej tarczy jest dłuższa. Dodatkowe frezy oraz otwory  na tarczy hamulcowej wręcz “ ścinają” okładzinę cierną klocka hamulcowego. Ma to za zadanie doprowadzenie do zeszkliwienia się mieszanki ciernej klocka.  Z doświadczenia można dodać, że praca układu hamulcowego wyposażonego w tarcze tuningowe jest głośniejsza. Tarcze gładkie idealnie nadają się również dla użytkowników, którzy swój samochód praktycznie użytkują w tylko miejskiej dżungli. Tutaj będzie się liczyła trwałość, wytrzymałość niż zwiększona skuteczność z wyższych prędkościach.  

Pamiętajmy o zdroworozsądkowym myśleniu przy wyborze odpowiednich tarcz hamulcowych. W naszym sklepie zawsze doradzamy klientom, który układ hamulcowy jest bardziej dedykowany do danego stylu jazdy. Każdy klient może liczyć na indywidualne podejście sprzedawcy do właściwego wyboru.

Jeśli zależy wam na bezpiecznym hamowaniu w rozsądnej cenie koniecznie sprawdźcie, jakie możemy wam zaproponować tarcze i klocki hamulcowe w naszym katalogu: https://hamulce.martec.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-c-1.html. Zależy nam na tym, aby zaoferować swoim klientom pełną pomoc w doborze części zamiennych przed, jak i po zakupie - szanujemy Twój czas i zadbamy o Twoje bezpieczeństwo, a to wszystko w atrakcyjnej cenie. 
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń