Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Tarcze i klocki hamulcowe - poradnik zakupowy specjalistów Hamulce Martec
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Tarcze i klocki hamulcowe - poradnik zakupowy specjalistów Hamulce Martec

Data dodania: 12-04-2019
Elementy hamulcowe, takie jak tarcze hamulcowe czy klocki hamulcowe  są jednymi z najważniejszych części każdego pojazdu i powinny być regularnie sprawdzane. Zużyte komponenty hamulcowe mogą skutkować zmniejszeniem zdolności hamowania i zwiększeniem odległości hamowania, prowadząc bezpośrednio do większego ryzyka wypadku. We wcześniejszym artykule na naszym eksperckim blogu udało nam się spisać najważniejsze zalety tarcz hamulcowych ATE: https://hamulce.martec.pl/tarcze-i-klocki-hamulcowe-ate-dlaczego-warto-n-156.html
 

Jak sprawdzić, kiedy wymienić tarcze hamulcowe?  

Jest 5 głównych znaków ostrzegawczych wskazujących, że nasze hamulce są zużyte lub uszkodzone.

1. Hałas o wysokim tonie lub zgrzytaniu podczas uruchamiania hamulców. Niektóre klocki hamulcowe mają wskaźniki ostrzegawcze, które sprawiają, że dźwięk ten ostrzega kierowcę, gdy materiał cierny ma bardzo niski poziom. Wówczas trzeba pomyśleć o wymianie. 

 2. Wibracje podczas hamowania. Zwykle oznacza to zużytą lub uszkodzoną tarczę hamulcową, która może prowadzić do utraty skuteczności hamowania, a finalnie grozi naszemu bezpieczeństwu na drodze.  

3. Pedał hamulca wydaje się bardziej miękki niż zwykle. Powietrze lub wilgoć mogły zanieczyścić płyn hamulcowy powodując wydłużony nacisk pedału.

4. Zwiększona odległość, na jaką samochód zwalnia lub zatrzymuje się podczas hamowania. Zużyte klocki hamulcowe lub tarcze mogą powodować zwiększoną odległość hamowania podczas hamowania.

5. Pojazd hamuje w jedną stronę podczas hamowania. Lepkie zaciski mogą spowodować pociągnięcie pojazdu na bok i doprowadzić do zmniejszenia skuteczności hamowania.

Większość układów hamulcowych jest prosta. Na każdym kole mamy tarczę hamulcową, zacisk hamulca i parę klocków hamulcowych. Po naciśnięciu pedału hamulca płyn hamulcowy jest dociskany do zacisku, który następnie dociska klocki hamulcowe do tarczy hamulcowej, spowalniając w ten sposób pojazd. 
 

Jak sprawdzić stan twoich tarcz hamulcowych i klocków hamulcowych?

Nie musisz demontować koła samochodu, aby wizualnie sprawdzić tarcze hamulcowe. Jednak do oględzin klocków hamulcowych należy zdjąć koło. Tarcze hamulcowe - boczna strona tarczy hamulcowej powinna być lśniąca. Najważniejsze rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, to nierówności lub widoczne bruzdy. Zwykle oznacza to, że tarcza hamulcowa przekracza minimalną grubość i należy ją wymienić.

Klocki hamulcowe - obracanie kierownicy w kierunku przeciwnym do klocków hamulcowych, które sprawdzasz, może zapewnić lepszy widok na te klocki. Klocki będą zwrócone w stronę tarczy hamulcowej i są zamknięte przez zaciski hamulcowe, zwykle będzie to otwór kontrolny, dzięki czemu można sprawdzić grubość. Klocki hamulcowe powinny zostać wymienione, jeśli wkładka ma mniej niż 1/8 cala grubości (jest to w przybliżeniu grubość monet dwu centowych ułożonych jedna na drugiej).
 

Jak wybrać właściwe tarcze hamulcowe do swojego pojazdu?

Podczas wyboru odpowiednich tarcz czy klocków hamulcowych dla naszych klientów pobieramy od naszych klientów numer VIN, dzięki któremu możemy zawęzić wybór i  dopasować idealnie do danego modelu klocki lub tarcze. Klienci otrzymają wówczas odpowiednie tarcze i klocki hamulcowe do swojej marki i modelu. Na przykład: dwa Audi A4 z tego samego roku i z różną pojemnością silnika mogą wymagać różnych typów tarcz hamulcowych. Różnice te mogą sprowadzać się do tego, w jakiej fabryce pojazd został zbudowany lub jakie dodatkowe funkcje posiada. Najlepszym sposobem na uzyskanie prawidłowych tarcz hamulcowych jest sprawdzenie średnicy już zamontowanych tarcz hamulcowych. Aby zmierzyć średnicę, nie trzeba usuwać koła, ale ułatwiłoby to pomiar. Możesz również  zapisać  ten rozmiar, aby móc go później wykorzystać. Po sprawdzeniu średnicy własnej tarczy hamulcowej, użyj jej jako odniesienia do rozmiarów podanych na naszej stronie internetowej. 
 

Poniższe informacje są również ważne przy wyborze właściwego klocka hamulcowego.

Grubość tarczy hamulcowej: Do dokładnych pomiarów można użyć mikrometru cyfrowego, można również użyć taśmy mierniczej. 
Pozycja zabudowy: Jest to pozycja tarczy hamulcowej, będzie ona albo dla przedniej, albo tylnej osi. Średnica: Jest to średnica tarczy hamulcowej. 
Liczba otworów: odpowiada liczbie śrub na kole. Jeśli koło ma cztery śruby, potrzebujesz tarcz hamulcowych z czterema otworami. 
Podziałka: Koło wysokości lub okrąg podziałowy to koło nominalne określone przez pozycje śrub. Środek każdej śruby leży na obwodzie koła śruby. 
Średnica piasty koła: średnica piasty będzie mieć rozmiar środkowego otworu tarczy lub średnicę piasty, w której jest również zamontowany dysk.

alt

Jeśli masz felgi ze stopów lekkich o rozsądnej przestrzeni między szprychami, prawdopodobnie będziesz w stanie stwierdzić, czy tarcze hamulcowe są solidne, czy wentylowane, nawet nie zdejmując koła. Wentylowane tarcze hamulcowe, to dwa płaskie dyski połączone ze sobą, jeden na drugim, z przerwami pomiędzy nimi, aby umożliwić przepływ powietrza. Pomaga to utrzymać dysk w chłodzie, poprawia hamowanie i wydłuża żywotność tarcz. 
 

Jak wybrać właściwe klocki hamulcowe do swojego pojazdu?

Najlepszym i najłatwiejszym sposobem uzyskania prawidłowych klocków jest sprawdzenie kształtu i rozmiaru wkładki, która jest już dopasowana. Może to być czasochłonne, ale zapewni Ci odpowiednią klocek hamulcowy. Z klockami hamulcowymi zawsze oferujemy dokładny obraz wraz z odpowiednimi rozmiarami, a obraz i rozmiar powinny być idealnie dopasowane do klocków w Twoim pojeździe. Jeśli pokazane są różne rozmiary klocka, pomiar klocka hamulcowego zapewnia wybór właściwego. 
 

Poniższe informacje są również ważne przy wyborze właściwego klocka hamulcowego. 

Strona zabudowy: To jest pozycja klocka hamulcowego, będzie to albo dla przedniej, albo tylnej osi. 
Układ hamulcowy: Są to producenci klocków hamulcowych, jeśli pokazany jest więcej niż jeden producent, gdy masz wybrany samochód, musisz sprawdzić hamulce układu hamulcowego klocka. 
Styk ostrzegający o zużyciu: Wskaźnik zużycia hamulców znany również jako styk ostrzegawczy przed zużyciem służy do ostrzegania kierowcy pojazdu, że klocek hamulcowy wymaga wymiany. 
Jeśli twoje klocki hamulcowe mają system ostrzegania o zużyciu, musisz wybrać klocek hamulcowy, który ma tę funkcję. 
Do roku budowy: niektóre klocki hamulcowe pasują tylko do pojazdu do pewnego czasu.
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki