Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Słyszę trzaski i pisk podczas hamowania. Czy moje klocki hamulcowe są niesprawne?
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Słyszę trzaski i pisk podczas hamowania. Czy moje klocki hamulcowe są niesprawne?

Data dodania: 28-08-2019
Podczas hamowania, od strony kół dobiegają piski o wysokich częstotliwościach. Prócz pisków, trudno jest podać jakieś inne objawy. Charakterystyczne jest to, że przeważnie piski te występują podczas normalnych, łagodnych hamowań, natomiast nie słychać ich przy gwałtownych hamowaniach. Piski dobiegające od hamulca przy kole, to akustyczny dowód na drgania jakiegoś elementu hamulca, który pobudza do drgań inne elementy hamulca lub samochodu.
 

Podstawowe źródła drgań klocków hamulcowych

Jeśli będą to tzw. drgania rezonansowe, to będą one głośne i odczuwane jako szczególnie silne (o dużej amplitudzie).

Podstawowym źródłem drgań są:
• drgania klocka hamulcowego;
• drgania tarczy hamulcowej podczas hamowania.
Może się to wydawać niemożliwe, ale współpracująca z klockami hamulcowymi tarcza hamulcowa, pod wpływem zmieniającej się siły tarcia, również wpada w drgania

Tarcze hamulcowe typowe uszkodzenia i przyczyny drgania tarcz hamulcowych

Normalnie płaska powierzchnia tarczy hamulcowej, zostaje pobudzona do drgań przez zmienną siłę tarcia na styku tarcza-klocek hamulcowy. Drgania te można „zobaczyć” dzięki symulacji komputerowej.
 

Drganiom w klockach hamulcowych sprzyjają:

• niewłaściwy materiał klocka hamulcowego lub zła współpraca klocka z tarczą hamulcową;zużycie tarczy hamulcowej; bicie części roboczej tarczy hamulcowej w wyniku skrzywienia; bicie części roboczej tarczy hamulcowej w wyniku niewłaściwego zamocowania na piaście;
• nadmierne różnice grubości części roboczej tarczy hamulcowej;
• nadmierne zużyte klocki hamulcowe;
• przesuwanie się klocków hamulcowych w prowadnicach z oporem;
• osłabienie, pęknięcie sprężyn rozpierających, zapobiegających drganiom klocków hamulcowych;
• niewłaściwe ustawienie tłoka zacisku hamulcowego z odsadzeniem;
• nadmierny luz łożysk kół lub za słabe zamocowanie korpusu zacisku do zwrotnicy lub obudowy osi;
• nowo zamontowany klocek hamulcowy, współpracuje z tarczą hamulcową w strefie, w której poprzedni klocek hamulcowy nie pracował.
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki