Jeśli będą to tzw. drgania rezonansowe, to będą one głośne i odczuwane jako szczególnie silne (o dużej amplitudzie).
• niewłaściwy materiał klocka hamulcowego lub zła współpraca klocka z tarczą hamulcową;zużycie tarczy hamulcowej; bicie części roboczej tarczy hamulcowej w wyniku skrzywienia; bicie części roboczej tarczy hamulcowej w wyniku niewłaściwego zamocowania na piaście;
• nadmierne różnice grubości części roboczej tarczy hamulcowej;
• nadmierne zużyte klocki hamulcowe;
• przesuwanie się klocków hamulcowych w prowadnicach z oporem;
• osłabienie, pęknięcie sprężyn rozpierających, zapobiegających drganiom klocków hamulcowych;
• niewłaściwe ustawienie tłoka zacisku hamulcowego z odsadzeniem;
• nadmierny luz łożysk kół lub za słabe zamocowanie korpusu zacisku do zwrotnicy lub obudowy osi;
• nowo zamontowany klocek hamulcowy, współpracuje z tarczą hamulcową w strefie, w której poprzedni klocek hamulcowy nie pracował.
Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy!