Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Tarcze hamulcowe MIKODA GT - czy warto?
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Tarcze hamulcowe MIKODA GT - czy warto?

Data dodania: 16-04-2020
Tarcze hamulcowe w naszym sklepie można również zamówić w wersji sportowej, tuningowanej. Dotyczy to marek Rotinger i MIKODA, naszych polskich wiodących producentów tarcz hamulcowych. Dopłata za dodatkowy tuning zaczyna się już od 40 zł / szt. Co zyskujemy? Lepsze odprowadzanie ciepła i gazów, a więc lepszą skuteczność systemu hamulcowego. Uzyskujemy także efekt estetyczny, takie tarcze pięknie się prezentują przez alufelgi. 


Tarcze hamulcowe MIKODA to jakość od 1982 roku

Firma ATM MIKODA powstała w 1982 roku Jest obecnie wiodącym na polskim rynku producentem tarcz i bębnów hamulcowych. ATM MIKODA to prywatna firma rodzinna powstała w 1981 r. Produkuje tarcze hamulcowe i bębny hamulcowe do samochodów osobowych i dostawczych oraz inne elementy z żeliwa dla przemysłu motoryzacyjnego i rolnictwa.

Obecnie jest największym polskim producentem tarcz i bębnów hamulcowych na rynek wtórny. Nasze produkty sprzedajemy w całej Europie, państwach byłego bloku wschodniego i USA. Odlewy do produkcji tarcz i bębnów zapewnia odlewnia żeliwa FMC MIKODA. Dzięki temu jest w stanie zaoferować naszym odbiorcom produkt całkowicie polski o najwyższej jakości. Hale produkcyjne i magazyny ATM MIKODA zajmują powierzchnię 3500 mkw na obszarze 10000 mkw. Doświadczona załoga oraz nowoczesny park maszynowy gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. 



Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl

 


 

Zakład wyposażony jest w nowoczesną aparaturę pomiarowo - kontrolną, która pozwala kontrolować odpowiednie parametry wyrobu na poszczególnych etapach jego produkcji, jak na przykład: skład chemiczny, wytrzymałość, twardość, wymiary, parametry dynamiczne i wizualne. Pozwala to zapewnić wymaganą jakość wyrobu, trwałość i wysokie walory użytkowe. Dzięki wysokiemu poziomowi techniczno - technologicznemu maszyn i urządzeń produkcyjnych oraz wysokim kwalifikacjom pracowników, wyroby firmy Mikoda zyskują wysokie oceny wśród użytkowników ze względów na ich jakość, trwałość oraz wysokie walory użytkowe.Obecnie działania firmy skoncentrowane są na zapewnianiu jakości wyrobu,która jest kontrolowana na każdym etapie produkcji za pomocą światowej klasy urządzeń pomiarowych.


Tarcze hamulcowe MIKODA poddane są restrykcyjnej kontroli jakości

Etap I
Przygotowanie oprzyrządowania do odlewania.W celu zapewnienia prawidłowych wymiarów odlewu, oprzyrządowanie (formy, rdzennice, płyty) poddaje się szczegółowej kontroli wymiarowej na współrzędnościowym centrum pomiarowym przez jego zastosowaniem w procesie produkcji. Dodatkowo poddaje się je cyklicznym badaniom wymiarowym w trakcie użytkowania każdorazowo po wykonaniu określonej ilości odlewów. 
 

Etap II
W trakcie procesu odlewania kontrolowany i korygowany jest na bieżąco skład chemiczny ciekłego metalu, jego temperatura oraz skład, temperatura i wilgotność masy formierskiej.  
alt

Etap III
W trakcie procesu studzenia odlewów zachowany jest odpowiedni czas tego procesu, żeby pozbyć się naprężeń wewnętrznych. Po ostudzeniu odlewy poddawane wszystkim wymaganym badaniom parametrów wytrzymałościowych.

Etap IV
W procesie czyszczenia odlewu oraz szlifowania nadaje się mu odpowiedni wygląd powierzchni, co podlega kontroli wzrokowej oraz sprawdzeniu chropowatości powierzchni.

alt

Etap V
Obróbka mechaniczna (toczenie, wiercenie, szlifowanie, wyważanie) - po wykonaniu każdej z tych operacji wyroby poddawane są kontroli wymiarowej w celu sprawdzenia, czy mieszczą się w założonych tolerancjach wymiarowych

Etap VI
Kontrola końcowa, konserwacja i pakowanie.

Po zakończeniu procesu produkcji wyroby poddawane są 100 % kontroli jakości. Następnie wyrób, w celu zabezpieczenia go przed uszkodzeniem w trakcie składowania i transportu, jest konserwowany specjalną emulsją konserwującą, zawijany w folię oraz pakowany w indywidualne kartony konfekcyjne.Kontrola wyrobu na poszczególnych etapach produkcji wykonana jest przez doświadczoną, odpowiednio przeszkoloną załogę z wykorzystaniem najwyższej klasy urządzeń pomiarowych.
alt

Wysoką jakość wyrobów potwierdza bardzo niski wskaźnik reklamacji.

Tarcze hamulcowe MIKODA - specyfikacja techniczna

  • materiał na tarcze: żeliwo szare perlityczne
  • twardość 180-220 HB
  • temperatura pracy do 600 stopni C (dopuszczalne krótkotrwałe przegrzanie do 800 stopni C).
  • tolerancje wykonania: grubość bieżni 0,1 mm, różnice grubości powierzchni ciernych na całym obwodzie tarczy max. 0,01 mm, odchylenie boczne max. 0,03 mm
  • powierzchnie robocze szlifowane
  • tuning optyczny: przelotowe otwory w częściach ciernych ø5 mm z pogłębieniami stożkowymi 90 stopni, ewentualnie linie frezowane (nacięcia)
alt

Jeśli jesteś tutaj to znak że dobrze trafiłeś. Przede wszystkim użyj naszej wyszukiwarki: https://hamulce.martec.pl/tarcze-klocki-hamulcowe-c-1.html. W niektórych modelach aut mogą w tym samym okresie występować różne typy tarcz/bębnów hamulcowych, których jednoznaczne przypisanie jest trudne bądź niemożliwe, przed złożeniem zamówienia prosimy uważnie skonfrontować prezentowane wymiary tarcz. 

Wszystkie dostępne w naszym sklepie tarcze hamulcowe można zamówić w wersjach:

  • podstawowej (gładka)
  • tunigowanych: malowana, malowana i nacinana,
  • malowana i wiercona
  • GT (malowana+nacinana+wiercona).

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (5)
Adrian 18-10-2020 16:16:58
Witam właśnie założyłem tarcze i klocki w wersji GT do swojej astry h kombi. Wersja po sofcie na 180 KM i 400 NM. Moje odczucia są następujące bardzo dobrze hamują ale mają jedną wadę estetyczną poprostu rdzewieją na rowkach i nawierceniach. Następny plus to cena. Natomiast gdybym teraz miał ponownie zakładać tarcze i hamulce założyłbym rotingera są lepiej zabezpieczone antykorozyjnie. Pozdrawiam
Darek 06-03-2021 18:18:27
Witam. Tarcze GT mam założone w swoim samochodzie od ponad roku i przejechane już trochę kilometrów. Tarcze pracują z klockami Textara. Pacjent to Lancia Delta 1,4 TJet. Na dzień dzisiejszy nie mogę powiedzieć absolutnie żadnego złego słowa, hamowanie o wiele lepsze niż na seryjnych klockach i tarczach. Przy większych prędkościach jak trzeba ostro wyhamować, to słychać buczenie - ale przecież te tarcze są nacinane i wiercone. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i też taki zestaw będę montował do drugiego samochodu - trochę większego.
Ksw 01-06-2021 7:07:41
Świetne tarcze, dopracować zabezpieczenie anty korozyjne i będzie światowej klasy Polski produkt
Grzegorz 13-02-2022 11:11:05
To co widzisz na nacięciach i otworach to pozostałości po klockach hamulcowych
Baca 20-11-2023 10:10:45
Wiele lat temu eksperymentowałem w starym Galaxy MK1. Wymieniłem 3 komplety "renomowanych" tarcz hamulcowych. Najgorsze po przejechaniu trasy z Bieszczadów (tak, to poprawna forma odmiany) do Gdyni, czyli niecałe 800km - reklamowałem.... Na miejscu, w sklepie w którym się zaopatruję w drobne zakupy samochodowe sprzedający polecił mi MIKODY. Trochę sceptycznie i z wahaniem założyłem pierwszy komplet.... jeździł do końca Galaxy MK1. W Galaxy MK3 przejeździłem kolejne 2 komplety tarcz MIKODA - sprzedałem samochód przy przebiegu 380.000km - bez uwag. Aktualnie w Mondeo MK5 liftback mam zwykłe MIKODA a w drugim MK5 kombi - tarcze MIKODA GT. Klocki zakładam ceramiczne QUARO. Wszystko robię sam po tym jak zobaczyłem jak zakładają "fachowcy", za wyjątkiem 2 wymian w serwisie w Aachen. Trzymam samochody z daleka od fachowców z zaufanych, nieautoryzowanych serwisów i nie kupuję już więcej polecanych, słodkobrzmiących producentów. To tyle w temacie tarcz i klocków. Pozdrawiam wszystkich miłośników 4 kółek i życzę wielu, bezpiecznych, bezstresowych kilometrów.

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki