W samochodzie jest 7 wszystkich układów konstrukcyjnych pojazdu, najważniejsze miejsce zajmuje układ hamulcowy od którego zależy bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników dróg. Głównym zadaniem układu hamulcowego jest zmniejszenie prędkości jazdy, pewne (z krótka drogą hamowania) zatrzymanie pojazdu oraz unieruchomienie samochodu w czasie postoju.
1. Nierównomierne działanie hamulców. - samochód ściąga w jedna stronę podczas hamowania:
2. Hałaśliwe włączanie hamulców (zgrzyt lub pisk przerywany),
3. Pedał hamulca nie działa podczas naciskania na niego nogą,
4. Pedał hamulca nie stawia oporu, miękki,
5. Drgania pedału hamulca lub koła kierownicy podczas hamowania,
6. Ocieranie okładzin ciernych hamulców o tarcze lub bębny,
7. Blokowanie kół tylnych podczas normalnego hamowania,
8. Hamulec pomocniczy mało skuteczny,
9. Niedostateczne działanie hamulca mimo silnego nacisku na pedał,
10. Hamulce grzeją się podczas jazdy,