Hamulce.Martec.pl
  • Znajdź hak holowniczy
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Koszyk - haki holownicze
502 821 055
Strona główna1 » Poradniki2 » Jakie są najczęstsze problemy z układem hamulcowym - tarcze hamulcowe i klocki?

Wyszukaj Hamulce

Kontakt

  • MARTEC Hamulce
    al. M.B. Fatimskiej 16, Tarnów
  • E-mail:info@martec.pl
  • Telefon:502 821 055
    Koniecznie podaj, że dzwonisz ze sklepu Hamulce.Martec.pl
  • Obsługa sklepu dostępna:pn-pt 8:00-17:00 sob 8:00 -13:00

Jakie są najczęstsze problemy z układem hamulcowym - tarcze hamulcowe i klocki?

Data dodania: 04-07-2019

W samochodzie jest 7 wszystkich układów konstrukcyjnych pojazdu,  najważniejsze miejsce zajmuje układ hamulcowy od którego zależy bezpieczeństwo nasze i innych użytkowników dróg. Głównym zadaniem układu hamulcowego jest zmniejszenie prędkości jazdy, pewne (z krótka drogą hamowania) zatrzymanie pojazdu oraz unieruchomienie samochodu w czasie postoju.

Typowe niesprawności układu hamulcowego

1. Nierównomierne działanie hamulców. - samochód ściąga w jedna stronę podczas hamowania:

  • zużyte, uszkodzone, zniszczone przednie lub tylne okładziny cierne hamulców jednej strony pojazdu,
  • zatarty lub częściowo zatarty zacisk hamulca przedniego lub tylnego (tarczowe) lub z cylinderkach tylnego hamulca bębnowego
  • zastosowanie różnych materiałów okładzin ciernych hamulców po obu stronach samochodu
  • niedostateczny dopływ płynu hamulcowego do cylinderków (przewody hamulcowe niedrożne)
  • zaolejone okładziny cierne szczęk lub klocków - poluzowane śruby prowadników zacisków,
  • wycieki płynu hamulcowego z cylinderka, przewody hamulcowe skorodowane (uszkodzone). 

2. Hałaśliwe włączanie hamulców (zgrzyt lub pisk przerywany),

  • materiał cierny wkładek starty do metalowej płytki. 
  • korozja tarczy hamulcowej lub bębna najczęściej podczas długiego postoju pojazd
  • niewłaściwe okładziny cierne (niskiej jakości, przegrzane)
  • owalny bęben hamulcowy
Niesprawności układu hamulcowego korozja tarcze hamulcowe piszczące klocki hamulcowe naprawa i przegląd układu

3. Pedał hamulca nie działa podczas naciskania na niego nogą,

  • zatarty tłok w pompie hamulcowej,
  • zatarty pedał na tulejce wspornika pedałów
  • spęczniałe uszczelki na tłokach pompy hamulcowej z powodu użycia niewłaściwego płynu hamulcowego 

4. Pedał hamulca nie stawia oporu, miękki,

  • zapowietrzenie układu hamulcowego
  • uszkodzony pierścień gumowy na tłoczku w pompie hamulcowej
  • wycieki płynu hamulcowego z układu
  • zbyt małą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku,
  • nadmierny skok jałowy pedału hamulca

5. Drgania pedału hamulca lub koła kierownicy podczas hamowania,

  • nadmierne bicie lub odkształcenie tarczy lub bębna hamulca
  • zużyte wkładki hamulców lub szczęki hamulców bębnowych
  • poluzowanie śruby prowadników zacisków hamulca. 

6. Ocieranie okładzin ciernych hamulców o tarcze lub bębny,

  • zatarty zacisk lub tłoczek w cylinderku hamulca 
  • uszkodzenie pompy hamulcowej
  • niewłaściwie wyregulowany hamulec pomocniczy. 

7. Blokowanie kół tylnych podczas normalnego hamowania,

  • zatarty tłoczek w cylinderku albo zacisk hamulca tylnego
  • uszkodzony korektor siły hamowania. 

8. Hamulec pomocniczy mało skuteczny,

  • duży, jałowy skok dźwigni uruchamiającej hamulec
  • zużycie okładzin ciernych
  • okładziny cierne szczęk hamulcowych zanieczyszczone olejem/ płynem hamulcowym lub smar
  • zatarta linka hamulca w pancerzu
  • nadmiernie wyciągnięta linka (brak możliwości regulacji). 

9. Niedostateczne działanie hamulca mimo silnego nacisku na pedał,

  • zaolejone, niewłaściwe okładziny cierne
  • uszkodzone urządzenie wspomagające lub porowaty przewód podciśnienia

10. Hamulce grzeją się podczas jazdy,

  • niedrożny otwór kompensacyjny w pompie hamulcowej,
  • za mały luz między popychaczem i tłokiem pompy,
  • zatarte hamulce
  • osłabione sprężyny, odwodzące szczękę hamulca bębnowego. 
Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy!
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej
Zadzwoń