Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Jak zadbać o układ hamulcowy po zimie?
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Jak zadbać o układ hamulcowy po zimie?

Data dodania: 05-03-2019
Bardzo ważną rzeczą po zimie jest aby sprawdzić swój układ hamulcowy, niskie temperatury, wilgoć, oraz chemia którą posypywane są drogi wpływa negatywnie na nasz układ hamulcowy. Tarcze i klocki nagrzewały się i chłodziły w krótkim czasie, co mogło przyczynić się do  korozji oraz szybszego zużycia tych podzespołów, a jak wiemy sprawny  układ hamowania wpływa na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, dlatego po zimie warto sprawdzić co w trawie piszczy. O układ hamulcowy powinniśmy dbać zawsze, a w razie potrzebny nie zwlekać z jego naprawa

Często  lekceważonym tematem są przewody hamulcowe, miedziane przewody są podatne na korozję, okres zimowy sprzyja korozji , podczas wizyty w warsztacie okaże się że pojawiła się rdza ale układ hamulcowy działa sprawnie (jeszcze!) nie powinniśmy się zastanawiać tylko wymienić te elementy. W przypadku klocków i tarczy hamulcowej powinniśmy uważać by nie dopuścić do nadmiernego zużycia się  okładziny ciernej, nadmiernie starta okładzina klocka spowoduje uszkodzenie tarczy hamulcowej. Kolejnym ważnym elementem to płyn hamulcowy, jeśli będziemy jeździć  ze zużytym płynem hamulcowym, to może się okazać, że w sytuacji intensywnego hamowania płyn straci swoje właściwości, a pedał robi się jak z „gumy” przy okazji wizyty w warsztacie dbajmy o to, aby sprawdzono nam jakość płynu, a w razie potrzeby koniecznie wymienić.


Płyn hamulcowy nie kosztuje dużo

Za litr zapłacimy 50-60 zł, wystarczy to na jego wymianę, Pamiętać również trzeba aby  podczas uzupełniania płynu oznaczonego jako Dot-3 nie mieszać z Dot-4. Należy tego bezwzględnie przestrzegać. W zdecydowanej większości w obecnie użytkowanych samochodach występuje już jednak płyn Dot-4 i jego wersje ulepszone  w samochodach np. z systemem ASR. Trzeba podkreślić iż w nowych samochodach które naszpikowane są elektroniką i różnymi systemami np. ASR ,ESP ,BAS do serwisowania układu hamulcowego nie wystarczy zwykły przysłowiowy młotek, prawdopodobnie trzeba będzie skorzystać z komputera diagnostycznego, warto powierzyć swoje bezpieczeństwo w ręce wyspecjalizowanego serwisu naprawczego.


Warto oczyścić tarcze i klocki hamulcowe przed montażem

Kierowcy którzy samodzielnie decydują się na wymianę klocków hamulcowych nie wiedzą, bądź nie pamiętają że nowe części przed montażem trzeba oczyścić. Nowe tarcze oraz klocki pokryte są ochronną warstwą, przed montażem elementów należy tą powłokę koniecznie usunąć.
Prawidłowe działanie klocków zależy od zacisku oraz oczyszczonej tarczy hamulcowej. Zadbany zacisk poprawia poruszanie się klocków w szczękach oraz sprawia, że dociskają one równolegle do płaszczyzny tarczy podczas hamowania. Usunięcie z powierzchni tarczy powłoki antykorozyjnej skraca czas powrotu do pełnej sprawności hamowania w pierwszych kilometrach eksploatacji nowych części. Do oczyszczania dostępnych jest sporo preparatów, Np. MoTip o pojemności 500 ml kosztuje ok. 10 zł. 
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki