Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » Poradniki » Automatyczny hamulec postojowy - co to jest i jakie ma funkcje?
  • MARTEC AUTOMOTIVE
    al. M.B. Fatimskiej 16
    33-100 Tarnów
    NIP: 8733276311
  • E-mail:hamulce@martec.pl
  • Telefon:14 689 11 24
  • Obsługa sklepu dostępna:dni robocze 8:00-17:00 soboty 8:00 -13:00

Automatyczny hamulec postojowy - co to jest i jakie ma funkcje?

Data dodania: 10-09-2018
APB-M (Automated Parking Brake – Motor on Caliper) - zacisk hamulca, w którym zintegrowany silnik elektryczny przejmie zadania hamulca postojowego. Dzięki temu rozwiązaniu producenci samochodów będą mogli zastąpić mechaniczną dźwignię hamulca postojowego przyciskiem uruchamiającym tę funkcję.
 

Koncepcje hamulca postojowego

Obecnie popularne są dwie koncepcje funkcji automatycznego hamulca postojowego. Jego działanie może powodować zewnętrzny silnik elektryczny poruszający linkę hamulcową, może być on także uruchomiany poprzez silnik elektryczny znajdujący na obu zaciskach hamulców tylnej osi. Rozwiązanie APB-M Boscha opiera się na drugiej koncepcji, która umożliwia całkowitą rezygnację z elementów takich, jak linka hamulcowa, siłownik oraz dźwignia hamulca. Aby podłączyć funkcję do osobnego sterownika, oprócz przewodu hydraulicznego, który jest elementem zacisku hamulca, należy dodać tylko przewód elektryczny do transmisji danych i zasilania.

Hamulec postojowy wspomagający ABS stabilny układ hamulcowy

Hamulec postojowy APB-M może realizować także funkcje wspomagające 

W połączeniu z elektronicznym systemem kontroli trakcji ESP, hamulec postojowy APB-M może realizować także funkcje wspomagające. W momencie zatrzymania się pojazdu na wzniesieniu, system ESP może utrzymać ciśnienie w układzie hamulcowym nawet wtedy, gdy kierowca nie naciska już na pedału hamulca. Jeśli pojazd ruszy, hamulec zostaje automatycznie zwolniony. Jednak w przypadku wyłączenia silnika lub opuszczenia pojazdu przez kierowcę, hamulec postojowy blokuje się na stałe w sposób elektromotoryczny. Po powrocie do auta lub włączeniu silnika, kierowca nie musi pamiętać o zwolnieniu hamulca postojowego.

W zależności od kąta nachylenia pojazdu i położenia pedału gazu oraz sprzęgła, jest on w odpowiednim momencie zwalniany automatycznie. Również w razie konieczności hamowania awaryjnego kierowca może przyciskiem uruchomić hamulec postojowy. Przykładowo, w przypadku awarii siłownika hamulców APB-M wykorzystuje do hamowania system ESP, który wytwarza odpowiednie ciśnienie i wyhamowuje wszystkie cztery koła pojazdu ze stałym, określonym opóźnieniem, a dzięki zintegrowanej funkcji ABS zapobiega także blokowaniu kół. APB-M może także wykorzystywać dane ze zintegrowanych czujników, np. po to, by ustalić stopień zużycia klocków hamulcowych. W ten sposób kierowca otrzymuje odpowiednio wcześniej informację o konieczności wymiany klocków.
 

Skorzystaj z naszego katalogu klocków i tarcz, by przekonać się o skutecznym hamowaniu z firmą Martec: KATALOG TARCZ I KLOCKÓW HAMULCOWYCH (kliknij)
W razie pytań chętnie dopasujemy odpowiednie hamulce, wystarczy wysłać do nas dane samochodu i nr nadwozia. Zapraszamy do kontaktu pod tel. 14 689 11 24 lub e-mail hamulce@martec.pl
Komentarze (0)

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii Poradniki